maandag 3 december 2007

Individuele onderbouwing nieuwspost (Artikel 1)

Onderbouwing 1: Charlaine S.

Ik heb drie newsposts uitgezocht: die van Suki (week 47), Kiran (week 46) en van Lindsey (week 46).
Lindsey en Arnaaz: het lijkt mij een goed idee om het artikel zo te schrijven dat het in drie koppen verdeeld is; verleden, heden, toekomst. En de newsposts die ik heb uitgezocht sluiten er precies op aan dat de krant nooit helemaal zal verdwijnen door het internet (het blijft op een bepaald punt hangen). Dus:
Inleiding
Verleden: alleen maar krant en televisie. Internet is in opkomst
Heden: Krant wordt steeds minder. Bijna alles verschuift naar Internet.
Toekomst: Alles op Internet te vinden (mobiel, laptops, Wifii, etc..netwerken, sociaal leven), maar krant zal nooit helemaal verdwijnen (zie newsposts van Jason week 46 en 47). Het blijft op een punt hangen.




Onderbouwing 2: Arnaaz K.

Post 1:
Week 46 post 2 die van Lindsey

In dit artikel worden er zes technologische trends die worden verwacht in de toekomst beschreven.
Aangezien we iets willen schrijven over 2015 denk ik dat het wel een goed artikel is om te gebruiken

Post 2:
Week 46 post 3 die van Arnaaz

In dit artikel word er geschreven overlees gedrag over papier vs online, dus eigenlijk op dit moment oldskool vs newskool. Het was trouwens een mediaonderzoek van Poynter dus dan kan je er dikke feiten er uit halen

Post 3:
Week 46 post 4 die van Jason

Jouw artikel gaat dus over de verschuiving van het mediagebruik, het gaat wel over jongeren maar die tabel in het artikel wel handig zal zijn om conclusies eruit te trekken omdat er ook ‘onze doelgroep’ in zit.




Onderbouwing 3: Jason W.

Deze artikelen zijn naar mijn mening belangrijk om ons artikel te vormen. Charlaine Artikel 5 (week 46), Lindsey Artikel 2 (week 46) en Suki Artikel 8 (week 48)

Post 5: Charlaine S.

Dit artikel is belangrijk vanwege het feit dat naast internet op je computer, ook mobiel internet belangrijk wordt in de toekomst. Dit kan een belangrijk rol spelen voor nieuwsconsumptie. In vergelijking tot vroeger is dit ook een hele grote verandering.

Post 2: Lindsey V.

In dit artikel wordt er voornamelijk gespeculeerd over de technologieën in de toekomst. Omdat we een voorspelling moeten maken over de nieuwsconsumptie over 15 jaar is die een hele goede artikel om ons op te verdiepen.

Post 8: Suki V.

In dit artikel wordt social networking als belangrijk punt beschouwd. Het gaat voornamelijk over jongeren die op deze manier informatie vergaren via hun eigen netwerk. Naar mijn mening kan op deze manier veel informatie verspreid worden. In combinatie met je mobiel (dat ook grote sprongen maakt in technologie) zullen mensen in de toekomst steeds sneller en sneller aan informatie komen. Eveneens de verspreiding.




Onderbouwing 4: Elwin A.

Week 47 post 1 Kiran S.: Dit artikel geeft een goed beeld van het heden, namelijk dat internet een steeds grotere rol speelt bij nieuwsconsumptie.
Week 46 post 5 Charlaine S.: Dit artikel geeft een ontwikkeling van het heden en de toekomst. Het is feit dat het grootste deel van ‘nieuws’ wordt verspreid via-via, en niet door media. Daarbij is de populariteit van sociale netwerken gestegen. Ik denk dat deze netwerken een grotere rol gaan spelen bij nieuwsconsumptie/verspreiding.
Week 47 post 3 Jason W.: Dit artikel geeft een beeld van het verleden/heden, namelijk dat de krant en radio vroeger meer populair waren en in de toekomst aan aandeel zullen afnemen. Eigenlijk een artikel dat in alle drie past.




Onderbouwing 5: Serena T.

Post van Suki Week 47

Er worden vier superbelangrijke trends beschreven, die we goed kunnen verwerken in ons eerste artikel. Met deze trends begint de verandering in de nieuwsconsumptie, daarna kunnen we beschrijven hoe zich dit verder zal gaan ontwikkelen. Ik denk dat dit een goede bron kan vormen voor de inleiding van het artikel.

Post van Charlaine Week 47

Dit is een goede bron om te bewijzen dat het meest traditionele medium, namelijk de krant, wel degelijk wordt verdrongen door internet. De komst van internet en hoe je dat dagelijks terug kunt zien in het media gebuik van mensen vormt een belangrijke ontwikkeling in de nieuwsconsumptie. Dit moet ook zeker als belangrijk punt naar voren komen in het artikel denk ik.

Post van Jason Week 48

Het gaat over hoe ouderen zullen denken en doen in de toekomst. Dit lijkt mij interessant om te verwerken in de conclusie van het artikel. De oudere consument zal jonger gaan denken en zijn. Hierdoor staan zij denk ik meer open voor nieuwe technologische ontwikkelingen. Dit zal weer invloed hebben op, hoe er in de toekomst nieuws geconsumeerd zal worden. Dit kan dan weer verbonden worden met vroeger, nu en toekomst.




Onderbouwing 6: Lena H.

De drie artikelen die ik het best vind zijn:

Newspost 1: Lindsey Visser week 46: Hierin worden de zes technologische trends beschreven, die verwacht worden in de toekomst. Het geeft een goed beeld van wat er in de toekomst gaat gebeuren.
Newspost 2: Suki Verwiel week 47: Hierin worden 4 trends beschreven in media en mediagebruik.
Newspost 3: Lena Heijenk week 48: Geeft een duidelijk beeld van de vergrijzing. Wat er gaat veranderen in de toekomst; zenders, mediagebruik.




Onderbouwing 7: Suki V.

Post 3: Arnaaz week 46
Omdat ons einddoel naar manieren van consumeren gaat van vroeger vs toekomst, lijkt het mij ook goed om iets over het leesgedrag van de mensen te schrijven. Dit artikel gaat hierover, het leesgedrag van mensen op papier en online. Een van de uitslagen vertelt ons dat de krant voor veel mensen nog steeds de belangrijkste nieuwsbron is, dus dit kan je terug laten komen in alinea verleden tot heden.


Post 1: Kiran week 47
Dit is een belangrijk artikel, omdat het onderzoek is gedaan onder Europeanen, waarbij Nederland op nummer 1 staat voor de stijgende rol dat internet krijgt bij nieuwsconsumptie en dit ten koste gaat van de krant.
Dit artikel kan worden gebruikt om het heden aan te geven in Nederland.


Post 7: Elwin week 48 + Post 5 Charlaine week 46
Een combinatie van deze twee artikelen zal goed zijn, omdat de ontwikkelingen met elkaar te maken hebben. Het artikel van Elwin(Post 7)geeft de toekomst aan en is een gevolg op het artikel van Charlaine.. Post 7 zegt dat de populariteit van internet op je mobiel zal toenemen. Dit komt denk ik omdat in Post 5 wordt beschreven dat social networking steeds belangrijker wordt. Nieuws wordt onder jongeren veel via via verspreidt en daarom kan men verwachten dat in de toekomst via de mobiele telefoon nieuwsinformatie wordt uitgewisseld.
(deze 2 artikelen overlappen elkaar dus en beschrijven een ontwikkeling van heden naar toekomst)




Onderbouwing 8: Lindsey V.

Post 4: Week 48

Dit artikel is naar mijn mening heel belangrijk omdat het een kijk geeft in de toekomst. De ouderen staan dan centraal. Er wordt in dit artikel verteld dat de oudere generatie in de toekomst mee gaan met de ontwikkelingen. Er zullen dan weinig achterblijvers zijn vergeleken met nu. Ouderen van nu kunnen heel slecht omgaan met de nieuwe technologie

Post 2: Week 46

Omdat de toekomst heel belangrijk is in trends, zal deze post ook deel uit moeten maken van ons langere artikel. Het artikel bevat zes technologieën die in de toekomst een grote rol zullen spelen.

Post 1: Week 46

Bij nieuwsconsumptie zul je al snel kijken op het internet en andere digitale media. Wat we niet moeten vergeten is dat, net zo veel mensen internetten, net zoveel mensen de krant lezen. De traditionele media moet niet vergeten worden. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat er nog een grote doelgroep de papieren krant leest.




Onderbouwing 9: Kiran S.

Post 7: Elwin A.

Het artikel geeft een goede weergave van de technologische vooruitgang in de afgelopen jaren. Er wordt een duidelijke relatie gelegd tussen het verleden en het heden met betrekking tot het gebruik van het internet. Vroeger werd het vooral thuis gebruikt, nu ligt het zelfs binnen handbereik via de mobiele telefoon. In de afgelopen is er zoveel veranderd en ik denk dat dit een goed beeld schept over de toekomstvisie. Waarschijnlijk zul je overal om je heen nieuws kunnen consumeren.

Post 3: Charlaine S.

Naar mijn inziens een adequaat voorbeeld van de huidige situatie tussen kranten en het internet. Je merkt nu al kranten hun oplage moeten terugdringen, terwijl het internet continu blijft groeien en meerdere mensen zelf achter de nieuwsfeiten aangaan. Duidelijk is dat bedrijven via het internet op de consument moet inspelen om bij de tijd te blijven. Je ziet vele branches verschuiven naar de digitale wereld om hun producten/diensten te verkopen: een fenomeen wat een belangrijke trend weergeeft.

Post 9: Lindsey V.

Wat erg belangrijk is voor ons artikel is het toekomstbeeld, oftewel hetgene wat wij verwachten wat een trend zal zijn omtrent nieuwsconsumptie in 2015. Het artikel bespreekt voornamelijk de trend van mobiliteit van mensen. De toekomstverwachtingen in het artikel kunnen goed gebruikt worden om in te spelen op de trends van nieuwsconsumptie.


Geen opmerkingen: