woensdag 2 januari 2008

Individuele onderbouwing nieuwspost (Artikel 2)

Onderbouwing 1: Charlaine S.

Suki V. week 02 Sociale netwerken passé?

Velen cijfers en feiten beweren dat social networking upcoming is, maar deze newspost twijfelt daar aan. Deze newspost is goed om uitspraken vanuit de diepte-interviews te onderbouwen.

Elwin A. week 01: 5 technologieën die in 2008 gaan doorbreken

Omdat deze module over trends gaat die in de toekomst belangrijk worden, is deze newspost belangrijk. Hierin worden trends van dit jaar beschreven. Dit artikel heeft goede punten die ook al in de diepte-interviews besproken werden.

Lindsey V. week 01 Social networking booming business

Ook deze newspost gaat over social networking sites. Omdat dit onderwerp in de interviews vaak terug is gekomen en ook omdat veel newsposts steeds terug naar dit onderwerp vallen, denk ik dat Artikel 2 voornamelijk over social networking zal gaan. Deze newspost onderbouwt de toekomst in social networking.

Suki V. week 52

In dit artikel staat dat veel Nederlanders meer met hun mobiel willen doen. In de winkel betalen via hun mobiel of bijvoorbeeld in parkeergarages. Dit is natuurlijk heel gemakkelijk, maar zou ook zeker een trend kunnen zijn in 2015 (of zelfs daarvoor nog). Het overgrote deel van Nederland heeft namelijk al een mobiel opgenomen in hun dagelijkse gebruik. Deze is dus altijd bij de hand. Dus niks is makkelijker om van alle verschillende pasjes en prulletjes 1 apparaatje te ontwikkelen, de mobiel. Goed om te gebruiken en zeker goed voor opdoen van inspiratie.




Onderbouwing 2: Arnaaz K.

Week 50 Post 7 : Kiran

Hotmail is de vrije seks van dit decennium, zo luidt de titel. Vroeger moest je in onze samenleving betalen voor muziek en films. Op dit moment kun je dat soort dingen gratis op het internet vinden. Aangezien mensen steeds minder tijd hebben , razen ze snel door de informatie heen. Daarom spelen sociale netwerken een grote rol, daar sta je makkelijk in contact met elkaar en kom je sneller aan informatie.


Week 50 Post 2: Arnaaz

Aangezien sociale netwerken zich steeds verder en verder ontwikkelt denk ik dat dit een goed artikel is om te gebruiken. Elke dag ontstaan er op het internet nieuwe social communities en social bookmarkingsites. Hyves is een goed voorbeeld hiervan, er zitten namelijk al meer dan twee miljoen mensen erop.

Week 52 Post 3: Charlaine S.

Dit artikel is wel erg interresant, britse onderzoekrs zijn bezig Bluetooth en sociale netwerken te verbinden. Ze zijn van plan om nodes te plaatsen in hoge scholen en ander plaatsen en doormiddel van bluetooth apparaten kun je elkaar vinden, je staat dan in contact met elkaar. Sociale netwerken verplaatst zich naar de toekomst.

Week 01 Post 3: Elwin

In dit artikel worden er vijf technologieën besproken die in de toekomst zullen gaan doorbreken. De technologieën zijn 'internet to go', 'Ultra mobiele PC's', 'IPTV', 'Wimax'. Ik denk dat dit artikel daarom goed te gebruiken is.




Onderbouwing 3: Lena H.

Charlaine week 2:

Nieuwe media consumptie ten kosten van sociale contacten.
Dit gaat over de verandering van de media. En bevat veel cijfers.

Elwin week 1:

De 5 technologieën die in 2008 gaan doorbreken.
Hier worden de trends behandeld. En is erg belangrijk voor ons artikel.

Lindsey week 1:

Social network is een booming business.
Deze nieuwspost beschrijft ook goed de trends die gaan komen. Zoals personal contact brands die de rol gaan overnemen van telefonie providers.
Hier kunnen wij veel informatie uit halen.

Arnaaz week 51:

Email is old school communicatie.
Deze nieuwspost gaat over het vervangen van internet door instant weblogs, sms en social networking sites. Erg bruikbaar.




Onderbouwing 4: Kiran S.

Post 1: Suki V. Sociale netwerken passé?

Hoewel velen denken dat sociale netwerken, zoals Hyves en MySpace, in opkomst zijn, twijfelt de auteur hier juist aan. Naar mijn mening is dit een interessante gedachte omdat vele internetgebruikers dagelijks hun profiel bekijken en bijhouden, waaruit geconcludeerd zou kunnen worden dat inderdaad nog steeds een grote hype is. Echter is het onderzoek gericht op Amerikaanse internetgebruikers. Wellicht is de hype in Amerika al lichtelijk aan het dalen, terwijl het in Europa juist aan het stijgen is, met name door gebruik van internet via de mobiele telefoon.

Post 4: Elwin A. Consumer trends 2008: 5 Online Oxygen

Om je heen zie steeds vaker mogelijkheden om draadloos te kunnen internetten. Zelfs het draadloos bekijken van televisie kan tegenwoordig via de ether. Het artikel gaat er vanuit dat draadloos internet in de toekomst vanzelfsprekend is en zo normaal zal zijn als de lucht die we ademen. Een bruikbare nieuwspost omdat het dieper ingaat op de bruikbaarheid van internet. Terwijl het tien jaar geleden nog een luxe was om via een inbelmodem een internetverbinding te hebben, stelt het hedendaags niets voor om over een supersnelle ADSL-verbinding te beschikken. In slechts een aantal jaren is onze visie op internet in rap tempo veranderd en kijken we er raar van op als iemand geen internetverbinding heeft.

Post 5: Lindsey V.

Een zeer bruikbare nieuwspost, omdat het laat zien dat de samenleving ook een bepaalde grens heeft. Je kunt de doelgroep blijven overladen met reclame en promoties, maar tot op een zekere mate zullen mensen er genoeg van gaan krijgen. Het verbod om billboards en advertenties in Sao Paulo geeft een goed voorbeeld van overlading aan advertenties. Het kan leuk zijn om zoveel keuze te hebben, maar door een te grote keuze zie je vaak door de bomen het bos niet meer en ontstaat er een ware oorlog tussen bedrijven om klanten te winnen.

Post 9: Lindsey V.

Volgens de nieuwpost zijn sociale netwerken een booming business. Verschillende manieren van communicatie, zoals voicemail, bellen en e-mailen, worden inderdaad steeds vaker met elkaar geïntegreerd. Mobiele telefoons worden tegenwoordig uitgerust met digitale camera’s, navigatiesystemen en mp3-spelers. Hoewel dit tegenwoordig vooral wordt verschaft door mobiele providers, ben ik van mening dat dit later overgenomen zal worden door personal contact brands. De kloof tussen verschillende sociale netwerken wordt steeds kleiner en dat is in de nieuwspost duidelijk terug te vinden.




Onderbouwing 5: Serena.T

Post 9 week 1 Lindsey

Social networking is een booming business
De toekomst van de personal contact brands zijn interessant omdat zij in de toekomst een steeds grotere rol gaan spelen volgens dit artikel. Op het gebied van nieuwsconsumptie zal dit fenomeen er langzamerhand ook insluipen ben ik van mening. Ons tweede artikel zal voornamelijk over social networking gaan, en daarbij is deze newspost goed te gebruiken.

Post 3 week 1 Elwin

5 technologieën die in 2008 gaan doorbreken
Deze 5 zijn natuurlijk erg nuttig bij het maken van ons artikel. Wat de nieuwe technologieën zijn en hoe deze in verband kunnen staan met de nieuwere manieren van nieuwsconsumptie.

Post 4 week 2 Elwin

Consumer trends 2008: 5 Online Oxygen
Dit artikel bevestigd de trend van het wireless internetten. Je ziet het al heel veel om je heen, internet op je mobiel, PDA, of laptop. Uit de interviews bleek ook de ondervraagden van nu, al gebruik maken van deze trend. Ik denk dat op het gebied van nieuwsconsumptie dit ook nog steeds meer een grotere rol gaat spelen, en dat is interessant voor ons artikel over de toekomst van nieuwsconsumptie.

Post 3 week 52 Charlaine

Bluetooth-tool maakt menselijke interactie inzichtelijk
Deze nieuwspost is een typisch voorbeeld van social networking in de toekomst. Via een blue-tooth apparaat staan studenten op een school voortdurend met elkaar in contact. Nieuwe vrienden-netwerken worden zo opgebouwd via de mobiel of laptop. Ik denk dat we dit soort technologische ontwikkelingen op het gebied van social networking veel gaan terugzien in de toekomst en daarom is dit artikel erg bruikbaar.




Onderbouwing 6: Suki V.

Post 3 week 01: Elwin A.

5 technologieën die in 2008 gaan doorbreken
Dit is een bruikbare newspost omdat de besproken technologieën ook terug komen in de diepte-interviews. De technologieën die zich voortzetten hebben het doel om een groot netwerk op te bouwen. Dit kun je als een trend in de toekomst beschouwen en terug laten komen in artikel 2.

Post 9 week 01: Lindsey V.

Social networking is een booming business. Uit deze newspost blijkt dat verschillende communicatievormen met elkaar gaan integreren, dit is nu al bij veel nieuwe media te zien. Denk aan de nieuwste mobiele telefoon waar je bijna alles op kan. Uit ons interviews als meerder nieuwsposten geven aan dat social networking “booming business” is zoals dat wordt genoemd in dit artikel. Een goede bron dus om terug te laten komen in artikel 2 waar we nader ingaan op dit fenomeen.

Post 1 week 52 Suki V.

Dit artikel geeft aan dat men in de toekomst steeds meer met de mobiele telefoon zal gaan doen. Dit is denk ik een belangrijke vorm van social networking, die ook weer terug kwam in de interviews en dus zeer mogelijk een trend kan vormen in 2015.

Post 3 week 52: Charlaine S.

Ik vind deze Bluetooth verbinding actie een goede uitvinden en denk zeker dat dit een trend kan vormen. Omdat hier nog niet zo veel over bekend is, is het leuk om het terug te laten komen in het artikel 2, zodat we er zelf nog aanvulling kunnen geven en voorstellen hoe we denken dat dit in zijn werk zal gaan etc.




Onderbouwing 7: Jason W.

Post 3: Elwin A. Week 1

Dit is een bruikbare post vanwege het feit de trends en ontwikkelingen in de toekomst beschrijft. Omdat wij rekening moeten houden met de trends in de toekomst, zal dit zeker van toepassing kunnen zijn. Mobiele telefoon zullen in de toekomst nóg geavanceerder zijn. Nieuwsconsumptie kan hierbij heel veel te maken krijgen.

Post 3: Charlaine S. Week 52

Deze post gaat over de bluetooth-tool en socialnetworking. Een combinatie hiervan zullen we zeker in de toekomst zien. Aangezien bluetooth tegenwoordig op veel apparatuur zit, zullen deze later nog meer functies krijgen. Social-networking is tegenwoordig echt een hype en zal zich in de toekomst nog meer ontplooien, eveneens in combinatie met de nieuwe technologie en bluetooth.

Post 4: Elwin A. Week 2

Dit artikel vertelt dat wireless internet nog sneller en nog beter wordt in de toekomst. Ook zullen er meer draadloze verbindingen zijn. Dit is natuurlijk een grote stap omdat vele mobieltje tegenwoordig ook al wi-fi hebben. De gebruikers kunnen dan op elk moment met het internet verbinden en naar nieuws kijken/lezen. Een grote stap naar mijn mening.

Post 2: Arnaaz K. Week 50

Het artikel dat gepost is, gaat over de term ‘Social’ op het internet. Social networking sites groeien met de dag. Het is belangrijk om hierop een oogje te houden. Wie weet zullen deze sites in de toekomst voor iets anders dienen. Misschien komt het nieuws van nu.nl of rtl-nieuws ook wel daarop te zien. Het is maar een idee, het kan misschien ook wel de andere kant op gaan. Social-networking/internet en technologie hangen naar mijn mening nauw samen, en zullen in de toekomst grote veranderingen doorbrengen.




Onderbouwing 8: Elwin A.

Week 02 Suki V. - Sociale netwerken passé?

Ik denk dat dit een bruikbaar artikel is, omdat het een onderwerp aankaart dat regelmatig terug is gekomen: sociale netwerken. Ik denk dat deze een grote rol gaan spelen bij de consumptie van nieuws. Vroeger, en nu nog steeds, kreeg men het meeste nieuws te horen via via. In de toekomst gaan we steeds meer digitaal communiceren en daarom is het een logische gedachte dat sociale netwerken deze vorm van verspreiding van nieuws gaan overnemen.

Week 01 Elwin A. - 5 technologieën die in 2008 gaan doorbreken

Ik denk dat deze technologieën inderdaad in 2008 gaan doorbreken en in 2015 een grote rol zullen spelen in de nieuwsconsumptie. Ze kunnen tegen die tijd wel al opvolgers hebben, maar die hebben we hetzelfde doel: het creeën van een groot digitaal, draadloos netwerk. Hyperconnectiviteit, wat reeds naar voren kwam in de interviews, is denk ik in 2015 een gegeven.

Week 01 Jason W. - Digitale boeklezer iLiad te koop bij Selexyz

Dit artikel is belangrijk voor een inzicht in de toekomst. Het geeft aan dat alle mediums waarvan men teksten leest ook digitaliseren. Daarbij sluit het aan dat uit de interviews bleek dat mensen niet graag van een computer scherm lezen. Deze digitale boeken hebben het gemak van het boek én de computer.

Week 52 Jason W. - Burgerjournalistiek

Ik denk dat dit artikel een goed beeld geeft van zowel de nieuwsproductie als nieuwsconsumptie. Nieuws wordt persoonlijker en makkelijker te maken, waardoor het op zijn beurt weer transparanter kan zijn, dan wel kan overkomen. In de toekomst denk ik dat nieuwsproductie en nieuwsconsumptie ook zal gaan cultiveren. Je krijgt binnen de algemene nieuwsconsumptie(cultuur) aparte nieuwssites die op de naar hun behoeftes zijn afgesteld. Dit maakt een medium als internet mogelijk. Wanneer je bijvoorbeeld het nieuws kijkt op TV ben je in principe gedwongen alles te kijken. Op internet kun je zelf selecteren.




Onderbouwing 9: Lindsey V.

Post 1: Suki V. week 51

Deze post gaat over dat internet als medium nog steeds groeiende is en dat er een verschuiving te zien is waarin de traditionele media zich ook verplaatsen naar het internet. Hierbij moet je denken aan het kijken van televisie online en het luisteren naar de radio online. Als je een toekomstperspectief wil schetsen voor de nieuwsconsumptie, denk ik dat dit een trend die een grote rol gaat spelen.

Post 1: Jason W. week 49

Zeer interessante informatie in dit artikel. De algemene toekomst perceptie over nieuwsconsumptie is volgens mij namelijk dat veel gedigitaliseerd gaat worden. In dit artikel staat dat de online krant net zo populair is als de papieren versie. Dit is zeker iets om in ons achterhoofd te houden. Misschien zijn we nu nog niet toe aan de online krant, maar het zou ook zo maar is kunnen dat een online versie gewoon niet aanslaat.

Post 9: Lindsey V. week 50

Ook een goed artikel om naar te kijken bij het schrijven van artikel twee. Bij het kijken naar trends in de nieuwsconsumptie is het buiten het kijken naar de consument ook belangrijk om te kijken hoe de markt zich ontwikkeld. Dat deze met name door de komst van social networks steeds transparanter wordt is denk ik heel belangrijk. Dit heeft namelijk als gevolg dat de consument steeds machtiger wordt en dat marketing van een nieuw product of een nieuwe technologie waarschijnlijk anders aangepakt moet worden. Dit artikel beschrijft namelijk dat consumenten door deze social networks niet meer zo makkelijk te beïnvloeden zijn als voorheen.

Post 3: Elwin A. Week 1

Een bruikbaar artikel denk ik, omdat het een toekomstperspectief schetst. Aangezien het de bedoeling is dat wij dat ook doen, voor de trends in nieuwsconsumptie in 2015, lijkt dit mij een erg handig artikel om bij de hand te houden. Welke van de trends die dit jaar zouden gaan doorbreken volgens het artikel zijn misschien van belang voor de nieuwsconsumptie? Hoe zullen deze ontwikkelingen zich verder ontwikkeld hebben in 2015? Allemaal vragen die wij ons moeten afvragen bij het schrijven van artikel 2. Heel interessant artikel, wat wij heel goed kunnen gebruiken voor ons onderzoek ben ik van mening.


Geen opmerkingen: